Saturday, August 8, 2009

kami dan pijat..

ape kene mengena ek aku,zaza ngn pijat atau name spesifiknye kutu badan??ade ooo..sbb pijat r wat kiteorg trauma ngn bus..pe kisah nye??jom bace..

pd ari jumaat yg utp kene ttp tu..aku,zaza ngn fifah balik r  jb nek bus gsm no plat..afg 9166..

so,after lari2(sbb lmbt da mase tu) g stesen bus,kiteorg pun  selamat r nek bus....n tido dgn nyenyak nye smpai jb tanpe sebarang keraguan...then,bile da smpai larkin tu..de r sorg pakcik yg dok kat belakang seat kiteorg gtau.."byk pijat ek bus ni dik"...tp kiteorg wat bodo jek r,igtkan pkcik tu nak ngurat..hahahahaha..pasan gile...

then,kiteorg pun balik r uma...time tu x sedar r bdn da penuh pijat..hah...bile second day kat uma..hambik ko...sekor2 tergaruk2 cam kera hah...pijat2 yg x bertamandun tu da berkampung kot kat badan kiteorg...nak tido pun x bole ooo...gatal gile...kwsn yg mereka gemari adalah kaki,pinggang n tengkuk...so cbe bygkan..camne nak garuk kat tige2 tmpt tu serentak?x menang tgn ooo..

tp aku nye x dasyat sgt r...pipah ngn zaza nye teruk kot..siap g klinik...zaza siap kene enjet lg hah...pipahnye pun teruk..cam org kena dera pun ade da aku tgk...sian kat dyorg...aku cme beli krim kat pharmacy jek...kulit aku kebal skit kot aku rase..sebek2..tp ade gak r bekas2 kenangan yg tgl sbb garuk x igt dunia..ishk3!! 

so..disebabkn balik ke utp nek bus gsm gak,kiteorg wat persedian rapi nak memerangi pijat2 ni time dlm bus...

pesedian2 yg diwat adalh:

1)complain kat auntie jual bus tu mase beli tiket..so be4 nek bus nak balik tu,auntie tu ckp dy da spray ubat bunuh pijat kat dlm bus..tp xcaye sgt r...

2)pkai ubat yg cam nak msk utan tu be4 nak nek bus..pe name dy tah, insect repellant kott...

3)spray ubat anti-pijat kat kusyen yg aku,zaza,pipah ngn zizie dok..abis gak r separuh botol tu aku spray kat kusyen2...

4)pkai bju tebal2..kononnye x bg pijat tembus msk g bdn...hahahahhaha

5)bile rase gatal skit jek,trus letak cream...x gatal pun letak cream gak..hak3

trauma kot kene gigit ngn pijat...disebabkan pijat...aku jd takut da ngn bende2 warna itam,rupe cam ladybird tp kecik skit(description yg dibg mak aku tentg camne bentuk pijat tu hah,xtau btol ke x)...kalo jmpe benda2 alah ala2 cmtu...mesti aku bunuh,xkire r pijat ke x...hahahhaha...then,disebabkan pijat gak r...aku,zaza ngn pipah secare rasminye menubuhkn "kumpulan garu2"...so sume mangse2 pijat,bole le sign up grup ni ek...

so conclusion cite ni..."KAMI BENCI PIJAT DAN KETURUNANYE!!!!!"

ps:sory r kalo ayat2 x best...aku cam rase x best jek care aku cite dis time...hahahahha..ckp cam bajet de follower ribu2 kan...hahahha..xpe r...kalo xde sape bace..aku bace sndiri...aku komen sndiri...

ehm...disebabkan aku nak jdkn blog ni cam berpaedah skit...aku bg tips2 yg aku dpt dr tenet...camne nak halau pijat,so care2nye adelah:

1)jemur semua tilam dan pakaian yg infected

2)letakkan kulit durian kat bawah katil atau kat tempat yang dijangka ada pijat. tapi kalau tak tahan dengan bau durian gantikan le dgn kulit limau manis. 
Insya-Allah dlm 4-5 ari, ko akan tgk banyak pijat yang mati. ada tu yg lari dari sarang die sbb dah x tahan dgn bau durian atau kulit limau.

3)Guna baygond untuk lipas,lepas sembur lebih kurang 1/2 jam buka pintu bilik bley tgk pijat semua kluar.... buang pijat tu pastu dinding semua curah dengan air panas yg baru mendidih.. untuk matikan telur2 dia...

4)pakai daun serai dan btgnya.. Byk2 amik dr kampung.. Tumbukk2 hancur sikit.. letak bawah tilam dan ratakan di bawah katill.. 

5)orng tua2 letak kapur barus... beli kat kedai india... hancurkan.. pastu tabur di bawah tilam.. & semua lubang.. dilantai...---->yg ni aku cam x suggest kot..hahahha,kang de org igt uma korg haunted hause kang..

6)da xde....

fakta2 yg diberi adalah benar, x tipu tau...aku dpt dr http://www.melayu.com/v2/sembang2/mesej.php?thread=6496...

uhhh...berpekdah nye blog kami skang...bangge sey....hahahahha



2 comments:

  1. wah!.informatif blog ko.
    tu la ko.pacik tu ckp ko wat bodo je.
    kn bedaulat pacik tu.
    whahaaha.
    patu blik ade pijat ag ke?.

    ReplyDelete
  2. hahahaha...aku mane tau...
    time balik tu..
    nek bus len...
    tp memule x pasan r..so ade rase gatal2 gak..
    tp bile tau jek nek bus len..terus xde..
    phsyco tol...hahhhaha..

    ReplyDelete